Mármint hosszú idő óta talán az első értelmes és logikus döntés.
"December 1-től félnapos továbbképzés után bárki vezethet legfeljebb százhuszonöt köbcentis robogót, illetve motorkerékpárt, akinek érvényes autós jogosítványa van. A döntés jelentősen megváltoztatja a járművezető-képzést, előnyeit pedig remélhetőleg hamarosan minden közlekedő, autósok és motorosok egyaránt érzékelni fogják."
Amúgy az ügy roppant tanulságos. Anno januárban a TC indított kampányt ("népi kezdeményezést") B125 néven, hogy aláírásokat gyűjtve nemzetközi példák alapján nálunk is lehessen B-s jogsival 125ccm-es mocit vezetni. 50 ezer aláírás kellett volna ahhoz, hogy a parlament foglalkozzon az üggyel. Nem lett annyi, csak 40 ezer.
Viszont a gondolat (remélem, nem csak ez az egy) elkezdte bántani a politikusokat. Tellt az idő, kormányunk deffenzívába szorult, jó hírek nem nagyon érkeztek sehonnan. Ahogy Kumin Ferenc írja: Sok a rossz hír, elég ijesztően néz ki a világ is körülöttünk. Felértékelődnek azok a lehetőségek, amelyeknél az államnak csak engednie kell, csak meg kell hallgatnia az értelmes szót, az okos érveket.
És lőn világosság. Valamelyik szakminisztérium sötét hátsó szobájában valamelyik fáradt tisztségviselő megvilágosodott, és értelmes jogszabály született. Lényeges momentum, hogy nem övezte felhajtás a bejelentést, nem állt ki egyik szóvivő sem, nem indult országjáró körútra egyik pártelnök vagy miniszter sem, csak egyszerre életbe lépett egy, "a zemberek" által kezdeményezett, nemzetközi példák alapján kialakított, társadalmi támogatottsággal rendelkező, közlekedési és környezetvédelmi problémákra egyaránt reflektáló jogszabály. Mindez szűk egy esztendő alatt!
Azért megnyugtató a tudat, hogy nem halt még ki teljesen az értelem csírája döntéshozóinkból. Legyen ez a poszt emlék a "Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Ismeretlen Alkalmazottjának, Aki Még Hallgat Az Eszére".